בניית וילה היא אינה משימה מורכבת מדי, שכן על אף שמדובר בבית פרטי גדול, ביחס לבניין משותף מדובר בפרויקט קטן יחסית. יחד עם זאת, תכנון וילה זה כבר עניין אחר לגמרי. וילה, מעצם טבעה, מיועדת להוות פתרון מגורים יוקרתי ומפנק בכל היבט אפשרי, ולכן תכנון אופטימלי של וילה חייב להתבסס על חשיבה מעמיקה לאורך זמן, ובשיתוף פעולה עם גורם מקצועי בתחום הנדסת הבניין ובתחום עיצוב הפנים.

מדוע חשוב כל כך ההיבט של תכנון אופטימלי של וילה?

כאשר אנו בוחרים לבנות וילה, ולמעשה להשקיע את הסכומים הגבוהים הכרוכים בבחירה זו, אנו עושים זאת מכיוון שיש לנו ציפיות לסטנדרטים של מגורים מהם נוכל ליהנות בביתנו הפרטי. מעבר לפתרון מגורים של ארבעה קירות, חשוב לנו שיהיה לנו מרחב גדול, שהמרחב הזה יחולק בצורה אופטימית, שנוכל ליהנות מבחינת כל היבט אפשרי כדוגמת גודל החדר, חדירת אור לחדר, כיווני אוויר וכדומה. אבל זאת רק ההתחלה.

חשוב לנו גם שיהיה לנו שקע חשמלי, שקע אינטרנט ושקע טלפון בכל מקום בו אנחנו עשויים להידרש לו. חשוב לנו שהברזים יהיו אופטימליים עבור השימוש שלהם, שהחלונות יהיו קלים לפתיחה אך קשים לפריצה, שהדלתות תהיינה איכותיות ומעוצבות, שהמטבח יהיה נוח ומעוצב אבל גם יוכל לאחסן את כל האלמנטים הדרושים לנו בו. ועדיין, זו רק ההתחלה בכדי תכנון נכון יש לבחור משרד אדריכלות ועיצוב פנים מוביל בתחום.

התהליך של תכנון אופטימלי של וילה הוא תהליך ארוך שדורש תשומת לב לפרטים הקטנים ביותר. מן הסתם, שום דבר אינו סופי ותמיד נוכל לערוך שינויים ולבנות תוספות, אלא ששינויים אלה בעתיד יכולים להיות כרוכים בעבודה סיזיפית ובעלויות גבוהות לאין שיעור ביחס לעלותם במסגרת תהליך הבנייה של הווילה. על כן, חשוב להשקיע את המאמץ הנדרש בתכנון אופטימלי של וילה כבר בשלבים הראשונים של גיבוש התכנון והבנייה שלה, ולהשאיר כמה שפחות קצוות פתוחים לעתיד. חשוב לבחור קבלן מפתח מקצועי המתמחה בבניה של וילות באיכות גבוה כמו קבוצת עידן המתמחה בבניית וילות יוקרה.

איך נכון לבצע את התכנון?

בתהליך של תכנון אופטימלי של וילה ישנה חשיבות רבה לשני מרכיבי מפתח: א' העדפות הלקוח וב' העקרונות המקצועיים. בתהליך התכנון חשוב מאוד שהלקוח יביא לידי ביטוי את כל ההעדפות שלו לגבי איך הוא רואה את הווילה האופטימלית מבחינתו, אך במקביל חשוב שגם ייושמו עקרונות מקצועיים שהלקוח אולי אינו מודע להם. בהתאם לכך, חשוב שתהליך התכנון יבוצע בשיתוף פעולה בין הלקוח ובין גורם מקצועי העוסק בתחום האדריכלות ועיצוב הפנים, וידע להעמיד בפני הלקוח את כל האפשרויות העומדות בפניו, ולסייע לו ליישם את העדפותיו בצורה הטובה ביותר.

בהחלטה לבנות וילה אתם בוחרים להשקיע סכומי כסף גדולים בכדי לבנות לעצמכם חיים נוחים ומפנקים. כדי להבטיח שאתם לא משקיעים בבית גדול אלא בווילה מפנקת, חשוב שתערכו תכנון אופטימלי של וילה בשיתוף פעולה עם גורמים מקצועיים, שידעו להביא את ההעדפות שלכם למקסימום.