לתכנון עיצוב פנים משרדים ישנה השפעה מאוד משמעותית על כל תוצאה ורווחיות עסקית. תכנון מהודק ומוקפד ימקסם את השטח של החלל תוך כדי שהוא לוקח בחשבון את התקציב ואת הצרכים של כל אחד בהווה ובעתיד.

עיצוב משרדים הייטק לא יהיה דומה כלל לעיצוב משרדים של משרדי עורכי דין לדוג' או לעיצוב חללים מסחריים או למשרדי נדל"ן וכן הלאה.
כל משרד משדר אופי אחר, מטרות אחרות ושירותים אחרים, לכן חשוב שעיצוב פנים למשרד יהיה מעוצב בהתאם למה שהוא רוצה להעניק ללקוחות ולעובדים שלו כבר מהשנייה הראשונה שהם נכנסים לחלל המשרד. לפני כל עיצוב פנים משרדים חשוב לעשות תכנון אדריכלי ולקחת בחשבון את הפרמטרים הבאים.

הגדרת התרבות הארגונית של העסק

תחשבו לפני הכל וכתבו את האסטרטגיות של העסק ובדקו גם מי האנשים שחודרים אליו מדי יום, מי הם הלקוחות ומי המנהלים. מה חשוב לעסק לשדר מבחינה אסטרטגית לכל אותם אנשים. האם המבנה של העסק הוא היררכי, האם יש צורך לאכלס בעסק מכשירי פנאי כמו שולחן ביליארד, חדר מקרן וכו'.

תאפיינו את החללים שנמצאים במתחם

במשרדים רבים יש צורך בחללים רבים כמו שטח שהוא יותר ציבורי, כגון חדרי ישיבות וחדרי הדרכה וגם חדר כושר בחלק מהמקומות. בדקו אלו חללים מסוג זה המשרד שאתם מעצבים זקוק, והאם הם משמשים גם לאורחים או רק לעובדים. חשבו האם העובדים יושבים יחד עם המנהלים. האם יש דלפק קבלה ולמי יש קשר עין עם כל מי שנכנס למשרד. גם חדר ההמתנה דורש תכנון ראוי ומוקפד. שם יושבים הלקוחות או כל מקבלי השירות. בזמן הזה הם מתרשמים מהמשרד ונוטים לשדרג אותו, חשוב שתהייה אווירה מפרה ופרודוקטיבית בחלל ההמתנה.

צפו בדוגמאות של חללים מסחריים

עיצוב החלל בבנק ישראל

הצרכים האישיים של כל עובד

תכנון טוב ידגיש את כל הצרכים של המקום וגם את הצרכים של כל עובד ומנהל. כאמור, עורך דין או מנהל חשבונות יהיה זקוק ליותר שטח אחסון, מדפים וארונות, בעוד שעובד הייטק יכול להסתפק במחשב נייד וסורק. חשוב להתאים את עמדת העבודה לכל עובד במדויק וכך לחסוך מקום ולהיות הרבה יותר יעיל עם החלל ולנצל אותו ביצירתיות.

תכנון לטווח הרחוק

בכל תכנון עיצוב שתעשו חישבו קדימה, כיצד החברה או העסק יראו בעוד כמה שנים או אפילו בעוד שנה. אילו מטרות הייתם רוצים לקצור וכמה עובדים תרצו להעסיק ולהכשיר במהלך השנים. האם החברה בכוונתה להתרחב או להישאר במידותיה הנוכחים, כל אלה יספקו לכם ראייה מרחבית ועתידית שאותה תיקחו בשיקולי העיצוב שלכם.
משרד אדריכלים ומעצבי פנים שעוסקים בעיצוב משרדי יודעים לבצע תכנון משרדי מהודק ומקצועי לפני כל עיצוב בפעול על מנת לא לבזבז שעות, עלויות וכו', ולהגיע לתוצאה משולמת עבור כל בית עסק או חברה.