חוות שרתים היא חלק בלתי נפרד מהסקטור הפרטי, העסקי והציבורי, ולכן חשוב לבנות אותה נכון. הדרך לעשות זאת עוברת בהתייעצות עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום, וכן בהשוואה בין סוגים שונים של פרויקטים דוגמים. לאחר מכן, ניתן לתכנן את הפרויקט בליווי קבלני בניין ואדריכלים התחום של אדריכלות ועיצוב פנים מתקדם בקצב מהיר ומתאים את עצמו לטרנדים שמשתנים בכל תקופה. מלבד היבטים דקורטיביים כאלה ואחרים של השינוי בתחום, ניתן לראות את זה גם בפונקציה שהוא ממלא: אם בעבר היינו רגילים לתאם פרויקטים של אדריכלות ועיצוב פנים רק לחלל פנים או בתים פרטיים ומשרדים, הרי שכיום זה מקובל גם בסקטור העסקי, התעשייתי, המסחרי והציבורי.

החשיבות של אדריכלות ועיצוב פנים בהקמת חדר שרתים

הדוגמא של הקמת חוות שרתים מתארת טוב יותר מכל דבר אחר את ההתפתחות העצומה בתחום של אדריכלות ועיצוב פנים. ראשית, כיום ברור למשל שבשביל הקמת שרתים חייבים להביא בחשבון שיקולים טכניים ודקורטיביים. רק באמצעות הקמת שרתים ופרוייקטים שמרוכזים על ידי בעלי מקצוע שונים, ניתן לדאוג שהתוצאה הסופית תיתן מענה גם לדרישות טכניות וגם לציפיות אסתטיות. שנית, האופן שבו אדריכלים ומעצבי פנים משפיעים על הפרויקט קובעים איפה ומתי ניתן יהיה לבצע התקנת שרתים בצורה בטיחותית. אם לא מערבים אדריכל או מעצב פנים בתהליך של הקמת שרת בחדרים שמיועדים לכך, עלולים לגלות מאוחר מדי שנעשו טעויות שבלתי אפשרי לתקן.

בניה ועיצוב של חוות שרתים בעזרת אדריכלות ועיצוב פנים

איפה מעצבים ואדריכלים צריכים לעזור להקמה ועיצוב של חוות שרתים?

חדר שרתים יכול להיות חלק מבניין מגורים, בניין משרדים או בניין ציבורי. אם בוחרים לתאם פרוייקט של בניית חוות שרתים מומלץ למצוא קבלני בניין שעובדים מול אדריכלים ומעצבי פנים מנוסים. לאחר מכן, ניתן לבדוק מי האדריכלים ומעצבי הפנים שמשתפים פעולה במהלך הקמת חוות שרתים בעזרת קבלני בניין ואיזה ניסיון יש להם. המעצבים והאדריכלים יכולים לעזור להקמה ועיצוב של חוות שרתים במקומות שונים. בסקטור הפרטי והמסחרי משלבים אותם בעיקר בפרויקטים שמיועדים להשכרה, אבל בסקטור הציבורי הם חלק בלתי נפרד מהקמת תשתיות לשימוש גופים ממשלתיים וביטחוניים. בכל אחד מהמקרים האלה, בניה ועיצוב של חוות שרתים בעזרת כלים מהתחום של אדריכלות ועיצוב פנים היא לא פריבילגיה אלא חלק בלתי נפרד מהתהליך.

מעורבות אדריכלים ומעצבי פנים כהשקעה משתלמת

הכי חשוב לזכור שבאמצעות התקנת שרתים על בסיס תכנית אדריכלות מפורטת ניתן לחסוך בהוצאות. כאשר מעצבי פנים ואדריכלים מעורבים בפרויקט, זה אומר שכל ס"מ בחלל הפנים מנוצל בצורה אופטימאלית. זה לבד חוסך בהוצאות ואף מאפשר לפזר את השרתים בצורה שתחסוך בעלויות אוורור, מיזוג או בידוד. על רקע חשיבות השרתים לחיינו במאה ה-21, אלו שיקולים שלא כדאי להתעלם מהם.