תכנית אדריכלית מפורטת יכולה לחסוך זמן וכסף

תחום הדיור והנדל"ן בארץ הם מהתחומים הבוערים ביותר. משבר הדיור ועליות המחירים החדות הובילו את הממשלה לנסות ולהילחם בתופעה בעזרת הקלה משמעותית של אישורי בנייה בשטחים רבים. תכניות אלו, למרות הכוונות הטובות, נתקלו פעמים רבות במכשולים שהובילו לבזבוז זמן וכסף. אחת מהסיבות לבזבוז היא תכנון לקוי של המבנה. תכנית מפורטת היא הבסיס לכל פרויקט בניה. היא מאפשרת לגשר בין הגורמים השונים האמונים על הבנייה, וכך חוסכת אי הבנות וטעויות אשר יכולות לגרום לעיכובים ארוכים במיוחד. כדי לבנות מבנה, יש צורך במספר תכניות המקיפות כל פרט בפרויקט, כולל תכנית יסודות, תכנית בנייה ועוד. תכנית אדריכלית היא אולי החשובה ביותר מאחר והיא מובילה את קבלת ההחלטות בתחומים רבים נוספים.

תכנית אדריכלית

איך בנויה תכנית אדריכלית?

תכנון אדריכלי של הבניין חייב להתבצע על ידי הנדסאי אדריכלות או אדריכל. לכל אחד מבעלי המקצוע סמכויות והכשרה שונה, כאשר תעודות ומעבר קורסים יכולים לזכות בסמכויות בנייה נוספות. תכנון אדריכלי איכותי לרוב יתחשב במספר תחומים, כולל עיצוב, פונקציונאליות, מחיר והנדסה. הייחוד של תכנית אדריכלית לעומת תכניות אחרות הוא:

ניקיון

תכניות בניין לרוב כוללות די הרבה מלל, אשר מייצג את המידע הדרוש לבעלי המקצוע. תכנית בנייה למשל תפרט את שלבי הבנייה ואת המידות המדויקות, תכנית יסודות תפרט את יכולת נשיאת המשקל והעובי וכדומה. תכנית אדריכלית היא תכנית נקייה וקלה להבנה, אשר מכילה רק את הקירות, ואת הריהוט הבסיסי בנכס. כך, תוכלו להתרשם יחסית בקלות מהמראה של הבית העתידי שלכם.

דו ממד

תכנית אדריכלית סטנדרטית מתבצעת בצורה דו ממדית. ניתן היום להפיק תכניות כאלו גם במחשב בצורה תחת ממדית, ואף להדפיס העתק קטן שלהם לעיונכם.

תכנית אדריכלית

חשוב לשים לב לעיצוב פנים כאשר בונים את התכנית האדריכלית

אספקט קריטי לתכנית אדריכלית או למעשה לכל עבודתו של אדריכל הוא עיצוב פנים. אדריכלות מודרנית מחייבת את בעל המקצוע לשלב כבר בתכנון המבנה הראשוני מחשבה על איך הוא רוצה שהנכס ייראה מבפנים, ואיך השימוש בו יתבצע. צורך זה קיים גם אצל אדריכלי יוקרה, וגם אם מדובר באדריכל המעצב דירות קטנות אשר דורשות תכנון ועיצוב פנים הדוק ומדויק. עיצוב מסחרי של נכס חייב להיות גם הוא חלק מתהליך המחשבה של האדריכל, מאחר ואפילו עיכוב קטן שנובע מתכנון לקוי עשוי לגרום לבזבוז זמן עבודה וכסף.