היכרות עם מגמות חדשות בתכנון משרדים היא תנאי לעיצוב נכון של חלל הפנים בתקופה של הקורונה. אז מה קרה בבנייני המשרדים השונים בזמן שכולנו היינו בסגר? הנה הטרנדים האחרונים בתחום

הקורונה משפיעה על כל היבט בחיים שלנו ומטבע הדברים גם על מערכת היחסים שלנו עם העבודה. אבל בתוך כך, סביר להניח שאף אחד מאיתנו לא תיאר לעצמו את ההשפעה הטכנית של הקורונה על תכנון משרדים ועל עיצוב משרד לפי כללי ריחוק חברתי כאלה ואחרים.

החדשות הטובות הן שיש כבר אדריכלים שלוקחים אחריות על הנושא ומוכיחים רמה גבוהה של מקצועיות. אז אם רוצים לבצע עיצוב משרד בתקופת הקורונה ועדיין ליהנות מהיתרונות השונים של חללים גדולים ופתוחים, כדאי לדעת איך עושים את זה.

 הדור הבא של עיצוב משרדים

הדגש העיקרי כיום הוא על חלוקת משרד לחלקים מופרדים. באמצעות חלוקה כזו ניתן להשיג שמירת מרחק בין עובדים, אבל באופן שלא יפגע בתפוקה שלהם. יתרה על כך, המטרה של תכנון אדריכלי לעומת תכנון רגיל היא להמשיך להציע במשרד את החוויה החברתית עבור שלל העובדים, הספקים, הלקוחות והמנהלים.

בנוסף, אפשר לראות ביקוש גבוה יותר לטרנדים שונים עבור עיצוב משרדים open space או בסגנונות דומים. לא מדובר כמובן על טרנד חדש כי עיצוב משרדים open space תמיד היה מבוקש, אבל כעת יש לו ערך מוסף.

עיצוב משרד בסגנון open space

 באיזה שיטות משתמשים כדי לשמור על ריחוק חברתי?

היתרון של תכנון ועיצוב משרדים חדשים בתקופת הקורונה הוא שניתן לשלב שיטות שונות. על קצה המזלג, אפשר להזכיר למשל שימוש בזכויות הפרדה בין עובדים בחללים פתוחים. לזה יש להוסיף את זכוכיות ההפרדה והמחיצות בתוך האופן ספייס עצמו, תוך כדי יצירת אשליה אופטית של חלל פתוח ומרווח.

הדבר החשוב מבחינת אדריכלים הוא להגיע למצב שבו משרדים חדשים מתוכננים ומעוצבים ברמה גבוהה ובאופן שעולה בקנה אחד עם ההנחיות של משרד הבריאות. בשביל לעשות את זה, בוחרים בקפידה את חומרי הגלם ואת הטכניקות.

 עם מי מתייעצים לגבי העיצוב?

התאמה של המשרדים למצב החדש מחייבת התייעצות עם אדריכלים. אבל בתקופת הקורונה, אי אפשר להסתפק בשירותי עיצוב משרדים רגילים וצריך לבדוק את הניסיון והידע.

ניסיון וידע מאפשרים להפיק את המקסימום מתוך המצב החדש שנוצר. גם אם נשארים אופטימיים לגבי העתיד, צריך להבין את ההשפעה של הקורונה על תהליך תכנון ועיצוב משרדים חדשים תוך כדי שהעובדים נשארים מרוצים.

  הכי חשוב: עיצוב פונקציונאלי

הפרדת עובדים לא יכולה לבוא על חשבון התפוקה שלהם. זו למשל מסקנה ברורה של אדריכלים שנדרשים עכשיו לעצב משרדים גם בתקופה של ריחוק חברתי, בלי קשר לשאלה מה עוד יתפתח עם המחלה. כמו כן, עיצוב פונקציונאלי הוא גם משתלם.