חללי עבודה משותפים הפכו להיות האופנה החדשה למבני משרדים ,משרדי הייטק, וחברות הנדסיות. תכנון משרדים נבון, ובעיקר עיצוב חללי עבודה משותפים בצורה נכונה, הם בעלי יתרונות רבים הכוללים בין השאר:

  • הפרייה הדדית: חלל עבודה משותף מייצר הפרייה הדדית של העובדים ומשפר תפוקה. העובדים יפגשו זה עם זה יותר, יחלקו קשיים בעבודה וימצאו יחד את הפתרונות, תוך שיפור מתמיד ותחרותיות בריאה.
  • הנאה: שיפור ההנאה של העובדים ממקום העבודה הוא יתרון חשוב נוסף, אשר חשיבותו מודגשת בעיקר לאור שעות העבודה הארוכות במשק הישראלי. ההנאה של העובדים ממקום העבודה באה לידי ביטוי במזעור משמעותי של נשירת העובדים, קלות רבה יותר בגיוס עובדים חדשים ובתפוקה גדולה יותר לכל עובד.
  • רושם על שותפים עסקיים: תכנון משרדים יעיל ומרשים יוצר רושם חיובי על שותפים עסקיים, ומשדר להם שהחברה עובדת בצורה יעילה ומצליחה בתחומה.

תכנון נכון של חלל העבודה יכול לעזור למקסם את הפרודוקטיביות והיעילות, תוך יצירת סביבה אטרקטיבית ומזמינה עבור העובדים. על ידי שילוב סגנון ה-Space של עיצוב משרדים, חברות יכולות ליצור חלל פתוח המעודד שיתוף פעולה ותקשורת. עיצוב מסוג זה מאפשר ניצול יעיל יותר של החלל, וכן יצירת סביבת עבודה גמישה הניתנת להתאמה לצרכים שונים. בנוסף, זה יוצר אווירה שתגרום לעובדים להרגיש בנוח ומוטיבציה. עם השילוב הנכון של תכנון משרדים אופן ספייס, חברות יוכלו לראות עלייה בתפוקה ובמורל בקרב כוח האדם שלהן.

יש חשיבות רבה לבחירת תאורה נכונה

תכנון אדריכלי של משרדים וחללי עבודה נתפש בעיני רבים כתחום הכולל רכש של ריהוט וסידור קירות ותו לא. מדובר בטעות, תכנון משרדים איכותי חייב לכלול מרכיבים רבים המשפיעים על רווחת העובד ועל הרגשתו. תחום התאורה הוא אחד מהתחומים המרכזיים, והחשיבות שלו לתהליכי העבודה מתפרשת למספר תחומים:

  • ערנות: שילוב נכון של גופי תאורה במשרדי הייטק או כל מבנה משרדים יגרום לעובדים להיות ערניים יותר במשך שעות העבודה. חשוב לשלב גופי תאורה שייצרו אור בהיר שידמה אור יום.
  • תפוקה: אחד מהגורמים המשמעותיים לתפוקה ויעילות היא תאורה התומכת תהליכי עבודה. חשוב מאוד לסייע לעובדים לשמור על העיניים שלהם ולשלב תאורה המתאימה לאופי העיסוק, בין אם עבודה מול מחשב או עבודה עם מסמכים.
  • בריאות: אחד מהתחומים המוזנחים ביותר בעת עיצוב מרחב עבודה חדש הוא בריאות העובדים. חשוב להבין שעובד בריא לוקח פחות ימי חופש, הוא מאושר יותר בעבודתו ולכן הוא רווחי ויעיל יותר. שילוב גופי תאורה נכונים יכול לסייע לעובדים לשמור על בריאות העיניים שלהם, ועל בריאותם הנפשית. שילוב של אור טבעי מבחוץ כחלק מהתאורה של המשרד תייצר סביבת עבודה נעימה, ותסייע להפחתת מתחים אצל העובדים.

כדאי להתייעץ עם מומחים

תכנון משרדים הוא תחום רחב, אשר השפעתו על העסק שלכם אדירה. למרות הרצון שלנו להימנע מהשקעות מיותרות ולמזער הוצאות, חשוב להבין שנושא עיצוב משרדים וחללי עבודה משותפים הוא השקעה לכל דבר ועניין, אשר יכולה להביא לשדרוג ושיפור תפוקה למשך שנים רבות קדימה. חשוב מאוד לנסות להתייעץ בתהליכי הבחירה עם משרד אדריכלים בעל ניסיון בתחום, אשר יוכל להכווין אתכם לפתרונות שונים על פי אופי מרחב העבודה הרצוי לכם. זכרו שעיצוב ותכנון נכון יוכלו לייצר מרחב עבודה אסטטי ונוח שישרת אתכם שנים רבות, ויסיע לכם לשמור על כוח עבודה יעיל, מרוצה וזמין.