תקשורת יציבה בין מחשבים היא חלק בלתי נפרד מהתשתית הנדרשת עבור יעילות של חברות ומוסדות. בשביל להשיג תקשורת כזו, כדאי לנצל את היתרונות של חוות שרתים ייעודית. איך עושים את זה? הנה כל הפרטים

הקמת חוות שרתים היא כבר מזמן לא פריבילגיה של תאגידי על בלבד. כיום ניתן לתאם שירות של בנייה ותכנון חוות שרתים בהתאמה אישית גם עבור חברות ומוסדות, בתקציב נמוך ותוך עמידה בלוח זמנים. בנוסף, הקמת חדר שרתים היא תנאי ליעילות של חברות ומוסדות וצריך להתייחס אליה בתור השקעה ולא בתור הוצאה.

מדוע חשוב להקים חוות שרתים בחברות?

הקמת חדר שרתים היא בדיוק מה שחברות ומוסדות צריכים על מנת לדאוג שהתקשורת בין המחשבים תהיה יציבה. חוות שרתים למעשה אחראית על האחסון של המידע ועל היכולת של המחשבים לתקשר אחד עם השני, בין אם ישירות על גבי האינטרנט החיצוני או באמצעות הרשת הפנימית בלבד.

מלבד האמור לעיל, היתרון של הקמת חוות שרתים בחברות הייטק משוכפל כיום גם לחברות בתחומים אחרים וכאמור למוסדות ציבור – מטעמי אבטחה. אם מגייסים אדריכל לטובת הפרויקט ומציבים את האבטחה בראש סדר העדיפויות, אין סיבה להתפשר על יציבות התקשורת.

חוות שרתים בחברות

התפקיד של משרד אדריכלים

החלק הטכני של הקמת חוות שרתים לחברות, מוסדות או תאגידים כולל יצירת קשר עם משרד אדריכלות. באמצעות תכנון אדריכלי שמביא בחשבון את הצרכים של הלקוח ואת הדרישות שלו, ניתן להפיק ערך מוסף מחוות השרתים ולחסוך זמן והוצאות.

בין היתר, התפקיד של בעלי מקצוע מהתחום של אדריכלות הוא לתכנן חוות שרתים לחברות באופן שיאפשר להם לשמור על רמת אבטחה גבוהה. לאחר מכן, נציגים עם הסמכה של אדריכלות ותכנון יכולים לסייע לחיבור חוות השרתים בתוך החברה או בסמוך לה.

התרומה לתקשורת בין המחשבים – תנאי ולא פריבילגיה

העידן הנוכחי של מערכות מחשב מורכבות מחייב כמה שיותר פתרונות טכנולוגיים רלוונטיים. אחד הפתרונות הללו יכול להיות הקמת חוות שרתים בצורה שמתאימה לחברות ולמוסדות, אבל בלי שזה ידרוש מהלקוחות לחרוג מתוך מסגרת התקציב שלהם.

חוות שרתים כוללת בתוכה ארונות תקשורת ומערכות מיזוג מתקדמות. בנוסף, בחוות שרתים ניתן להקצות לאותה משימה גם שרת עיקרי וגם שירותי גיבוי. המשמעות היא שבמקרה של תקלה, השירות של החברה לא יופסק.

היתרונות של חוות שרתים

הדרך הנכונה לבחון השקעה בחוות שרתים בחברות היא לבדוק את התרומה שלה לתקשורת בין המחשבים, גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך. בטווח הקצר, המשמעות של חוות שרתים היא למשל שלא צריך להיות תלויים בחוות שרתים של חברות אחרות ולכן מרוויחים את היציבות.

בטווח הארוך, מוסד או חברה שיש להם חוות שרתים יכולים להמשיך ולהתפתח מבחינת משאבים, טכנולוגיה וכלים שונים ללקוחות ולעובדים.