עיצוב פנים ואדריכלות הם שני תחומים משמעותיים בכל הנוגע לתכנון של מבנים. בתחומים רבים, טובים השניים מן האחד. אותו דבר ניתן להגיד על שיתוף פעולה בין אדריכל למעצבי פנים. כמו סיר ומכסה או כיסא ושולחן, אדריכל ומעצב פנים עובדים באותו התחום, אך העבודה של שניהם שונה. כאשר הם עובדים ביחד הם יכולים להגיע לתוצר סופי טוב יותר, להפרות את הידע המקצועי אחד של השני ולחפות אחד על החסרונות של האחר.

אדריכלות

אדריכלות היא מקצוע לכל דבר ועניין. אדריכל הוא בעל מקצוע המתעסק בתכנון של מבנים. אדריכלים יכולים להתמחות גם בעיצוב של מקומות ספציפיים יותר. לדוגמא, ישנם אדריכלים המתמחים בעיקר בתכנון של גני נוף, או כאלה המתמחים בתכנון של שטחים עירוניים. אדריכל יכול להתמחות גם בעיצוב פנים, אך אדריכל ממוצע יישאר לרוב בתחום תכנון המבנים. עיצוב אדריכלי מגוון ומשתנה, בהתאם לשטח בו מתוכנן המבנה, לדרישות שונות מלקוחות או כתוצאה מרגולציה ובהתאם לתקציב וללוחות הזמנים. אדריכלים מומלצים הם כאלו שנרשמו בפנקס האדריכלים של המדינה, אשר הם בעלי תואר ראשון באדריכלות.

עיצוב פנים

בניגוד למקצועו של אדריכל, מעצבי פנים מתמחה בעיצוב של חללים פנימיים. מעצב פנים יכול לבצע עיצוב פנים של כל חלל כלשהו: משרדים, דירות, לובי, חדר כושר, בית ספר וגם סניף של רשת מסחרית. עיצוב פנים, בניגוד לתחום האדריכלות, לא מצריך מהמעצב ניסיון. לפעמים יש אנשים שפשוט "יש להם" את זה. למרות זאת, מעצבי פנים עוברים לרוב קורס מתאים ומוקדם לפני שהם מתחילים לעסוק במקצוע. מעצבי פנים מעצבים חללים שונים גם לפי מגבלות שונות. מעצבי פנים מבצעים את העבודה שלהם לפי תקציב של לקוח, לפי דרישות של לקוח, לפי הידע המקצועי שלהם ולפי החלל בו הם עובדים ומה שמתאפשר להם. ניתן להבין שעיצוב פנים דומה מזכיר במובן הזה עיצוב אדריכלי.

שיתוף פעולה

אם קראתם עד לכאן, אולי התחלתם כבר ליצור איזשהו דמיון בין מעצבי פנים לבין אדריכלים. משרד אדריכלות ועיצוב פנים יכולים לשתף פעולה ולהשלים זה את זה. כאשר אדריכל עובד יחד עם מעצב פנים, הוא יכול לתכנן מראש עיצוב אדריכלי של מבנה כלשהו, בצורה שהחללים הפנימיים שלו יאפשרו עיצוב פנים אופטימלי מבחינת מעצבי פנים שונים.

יתרונות נוספים

לשיתוף הפעולה בין אדריכלים לבין מעצבי פנים יש יתרונות נוספים, פרט ליצירת התאמה בין עיצוב אדריכלי לבין עיצוב פנים. שימוש בשני אנשי המקצוע הללו יכול לחסוך כסף בסופו של תהליך בניה מסוים. לדוגמא, עיצוב אדריכלי עשוי ליצור בעיות מסוימות בתהליך עיצוב פנים כלשהו. ניתן לתקן בעיות כאלו באמצעות אדריכל, אך הדבר יעלה כסף. שיתוף פעולה מראש ימנע מקרים בהם יש פגמים לכאורה של עיצוב אדריכלי.

בחירת צמד מנצח

אז איך בוחרים אדריכל ומעצב פנים איכותיים? קודם כל, חשוב לבחור שני אנשי מקצוע שידעו לעבוד כחלק מצוות. אדריכלים מומלצים הם כאלו בעלי ניסיון עבר בפרויקטים דומים לפרויקטים שאתם מתכננים. אדריכלים מומלצים הם לא רק אלו שרשומים בפנקס האדריכלים, זוהי חובה ולא המלצה. אדם שאינו רשום בפנקס האדריכלים ומזדהה כאדריכל עובר על החוק. מעצבי פנים ניתן לבחור באמצעות תיקי עבודות שונות, על מנת להתרשם מהיכולות והניסיון שלהם בעיצוב פנים.

פרויקטים נוספים לדוגמא

אפשר להשתמש בשיתוף פעולה של מעצבי פנים ואדריכלים בבניית בניינים, אך לא רק. גם כאשר בונים מתחמים אחרים, כמו מרכזים מסחריים או שטחים ציבוריים אפשר לנצל שיתוף פעולה זה. גם בעולם השיפוצים ניתן להשתמש יחדיו באנשי מקצוע אלו.