המלצות על משרד אדריכלות עוזרות לנו לדעת בוודאות, שיש לקוחות שכבר השתמשו בשירותיו והיו מרוצים מהתוצאות. אז נכון שעל טעם וריח קשה להתווכח, אבל אין ספק שכדאי לתת עדיפות למשרד אדריכלות מוכר עם מוניטין טוב יש כמה סיבות מאוד טובות לבחור משרד אדריכלות מוכר, ולתת לו עדיפות על פני משרדים אחרים. קודם כל, השוואה בין משרדי אדריכלים מובילים היא משימה מסובכת למדי. לא כל מי שהבין שהוא חייב את השירות של האדריכל גם יודע איך לבחור אותו, מה גם שמידע טכני שמופיע לדוגמא בתוך רשימת אדריכלים רשומים לא מעיד בשום צורה על רמת המקצועיות שלהם.

כאן ההמלצה נכנסת לתמונה: היא מאפשרת לנו לסנן בין אדריכלים מובילים בישראל וללמוד מתוך הניסיון של אנשים אחרים. המלצה עוזרת לאתר אדריכלים מיוחדים לעומת אדריכלים רגילים והיא מסייעת לשים את הדגש על כאלה שכבר הוכיחו את עצמם. בגלל שהמלצות עוזרות לנו לדעת בוודאות שיש לקוחות שכבר השתמשו בשירותי המשרד והיו מרוצים, לנו רק נותר לאסוף ולנצל אותן.

האם משרד אדריכלות מומלץ הוא זול יותר?

עוד יתרון של השוואה בין אדריכלים מובילים בארץ לפי המלצות שיש עליהם בא לידי ביטוי בחיסכון בהוצאות. על פניו, בבחירת משרד אדריכלים בתל אביב לדוגמא אמורה להיות עיר יקרה – על אחת כמה וכמה אם יש המון המלצות על בעלי המקצוע שרלוונטיים לגביו. אבל בפועל, דווקא המוניטין החיובי מעודד את בעלי משרדי האדריכלות לספק הצעת מחיר קונקרטית והגיונית. במילים אחרות, בהחלט סביר להניח שנוכל לגלות שבחירה של משרדי אדריכלים מובילים חוסכת עבורנו בהוצאות. כך לא רק נגדיל את הסיכוי לבחור משרד אדריכלים מעולה, אלא גם נעמוד במסגרת התקציב שעמדה לרשותנו.

האם אפשר לסמוך על ההמלצות השונות?

אחת ההתלבטויות שחוזרות על עצמן לגבי בחירת אדריכלים מיוחדים על בסיס המלצות היא עד כמה באמת אפשר לסמוך עליהן. מצד אחד, ברור מאליו שיש לכולנו טעם שונה ולכן המלצה שמתאימה לחברים או משפחה לא בהכרח תתאים גם עבורנו. מצד שני, אנחנו כן צריכים להבין את החשיבות של המלצות אובייקטיביות. כמו כן, תמיד ניתן לגבות המלצות על משרד אדריכלים מוכר עם מידע אובייקטיבי. בין אם בוחרים להאמין להמלצות ובין אם לא, נוכל להיות רגועים אם נגלה למשל שמדובר על משרד אדריכלים שיש מאחוריו שנים רבות של ניסיון. במקביל, נרצה לראות פרויקטים שבוצעו על ידי המשרד, נשווה ביניהם לפי מה שאנחנו יודעים על התחום ולא נוותר על פגישה פיזית עם הנציגים שלו.

משרד אדריכלות מוכר – לא משימה מורכבת

בעידן של היום קל מאוד לדעת איזה משרד אדריכלים מוכר ואיזה פחות. בזכותה אינטרנט, בחירת משרד עם המלצות היא כבר ממש לא משימה מורכבת.