עבודתם של אדריכלים, במיוחד כאלה שעיסוקם הוא אדריכלות ועיצוב פנים ולא רק אדריכלות נטו, מלווה את בנייתו של בית מתחילתו עד סופו. אדריכל קשור ומחובר לכל שלב בעבודת הבניה. אדריכל יכול להיות שותף גם עבודות קטנות יותר מבניית בית מתחילתו ועד סופו כמו שיפוץ בית, עם שינויים חלקיים שנעשים בו. כאשר מדובר על בנייה מחדש או שיפוץ משמעותי, העבודה כרוכה במספר שלבים. הנה לפניכם השלבים המרכזיים בעבודת האדריכל:

פגישה מקדימה להכרת הלקוח

כל אדריכל בעל ניסיון יגיד לכם שאין תכנון אדריכלי לפני הבנה מעמיקה של הלקוח, צרכיו, אורח חייו, סגנונו וטעמו. רק לאחר מכן ניתן להמשיך לעבודת התכנון ולאחר מכן הוצאתה לפועל.
תכנון התכנית העיקרית יחד עם לקוח: לאחר היכרות עם לקוח נעשית פגישה עימו בה כבר מתוכננים הקווים העיקריים של תכנית הבית הנקראת גם פרוגרמה . זה השלב בו מוצא תיק המידע על המגרש שנרכש מן הרשות המקומית.

תכנון מוקדם ופגישה להצגתו

לאחר הפגישה עובר האדריכל לתכנון הבית בהתחשב בכל הרצונות והצרכים שלכם וגם בהתחשב בתנאי הסביבה, כולל מגבלות כאלה ואחרות שנמצאו בהסתכלות מדוקדקת המידע אודות המגרש שהוצא מן העיריה. תוצאות שלב התכנון יבואו לידי ביטוי בשרטוטים, סקיצות וגם הדמיות תלת ממידיות. את כל אלה יציג האדריכל ללקוח בפגישה הבאה בה יצטרך הלקוח לתת את דעתו והסכמתו לתכנון שהוצג. בסופו של דבר מפגישה זו יצא הסיכום הסופי על התכנית הטובה ביותר והמתאימה ביותר עבור הלקוח.עבודת אדריכל

בקשה להיתר בניה

בשלב זה האדריכל מכין תכנית בקשה להיתר בניה עם תכנית זו ניגשים לוועדה המקומית ומבקשים את ההיתר. לבקשת ההיתר יש לצרף גם את אישורו של מהנדס הבניין האחראי על תכנון ובניית הבית מבחינה הנדסית וכן תוצאות מדידה, הערותיו של יועץ קרקע ושל יועץ אינסטלציה המכין את התכנית בכל הקשור לאינסטלציה. הוועדה עוברת על התכניות. לעיתים ישנן בקשות לתיקון עד שישנו אישור סופי.

הכנת תכנית עבודה מפורטת

לאחר קבלת האישור ניגש האדריכל להכנת תכנית עבודה מפורטת הכוללת גם את נושא החשמל, התאורה ותכניות העבודה באופן מפורט ביותר, כולל דלתות וחלונות, ריצוף, חיפויים ועוד. תכניות אלה יימסרו לקבלן המבצע.

פיקוח על הבניה

פיקוחו של האדריכל על עבודת הבניה הוא נוסף לפיקוחו של הקבלן ונעשה מדי פעם, כל אדריכל על פי שיקוליו והדרך שהוא נוהג לעבוד. בכל מקרה האדריכל אמור להיות זמין לשאלותיו של הקבלן בעת הצורך. עבודת הפיקוח על הבניה היא השלב האחרון אלא אם כן ישנו עיצוב פנים עד לפרטים הקטנים, כולל ריהוט ואבזור הבית.

לסיכום, כפי שניתן לראות, עבודתו של אדריכל היא מורכבת וכוללת שלבים שונים. לכן, חשוב לבדוק עם איזה משרד אדריכלים אתם עובדים, עד כמה יש לו ניסיון בפרויקטים מהסוג שלכם ועד כמה העבודה עימו נעימה. אנו במשרד אדריכלים דונסקי בעלי ניסיון רב ועם זאת תמיד מגיעים לכל פרויקט עם ראש פתוח והקשבה רבה ללקוח.