אדריכלות הוא מקצוע המשלב אלמנטים הנדסיים ועיצוביים, ותפקידו לתכנן מבנים במרחב, ולתכנן את המרחב הפנימי של המבנים עצמם. בהתאם לכך, עבודה אדריכלית חייבת לקחת בחשבון את הסביבה בה היא מבוצעת. אדריכלות באזור הצפון יכולה להיות שונה מאוד מאדריכלות באזור המרכז פשוט מכיוון שמדובר בשתי סביבות שונות לחלוטין. הצפון הוא אזור המתאפיין במראה כפרי וטבע מכל עבר, בעוד שאזור המרכז מאופיין באלמנטים אורבניים, אספלט ובטון, עם מוטיבים מודרניים מכל עבר.

סגנונות עיצוב המותאמים לסביבה

במרבית המקרים, עבודה של משרד אדריכלות ועיצוב פנים באזור הצפון תשען יותר על סגנון העיצוב הכפרי, תנסה להביא את המראה העצי, התחושה העצית והמגע העצי אל תוך המבנה, ואולי גם סביב המבנה כולו, בעוד שאדריכלות ועיצוב פנים באזור המרכז היא אדריכלות שתשען יותר על סגנון העיצוב המודרני עם חומרי גלם חדשניים, אלומיניום, נירוסטה, זכוכית, שיש, פולימר מוקשח וגם עץ בעיקר בתצורה מעובדת או עם גימור מודרני.

שילובים של סגנונות עיצוב ואף יישום סגנונות שונים לגמרי

אחרי שאמרנו את זה, הבדלים אלה הם הבדלים מאוד ראשוניים, ואין זה אומר שכל בית באזור הצפון צריך להיות מעוצב על פי סגנון העיצוב הכפרי, או כל בית באזור המרכז צריך להיות מעוצב על פי סגנון העיצוב המודרני. ניתן בהחלט לנקוט בסגנונות עיצוב הפוכים לגמרי, וניתן גם לערוך שילוב בין הסגנונות. יחד עם זאת, ישנו גם ערך ביצירת התאמה בין סגנון העיצוב ובין הסביבה עצמה, ועל כן חשוב למצוא אדריכל שיודע גם לייצר את ההתאמה הזאת, אבל גם להביא לידי ביטוי את ההעדפות האישיות שלכם.

השפעות של טופוגרפיה, מזג אוויר וקירבה לטבע

בפגישה עם אדריכל מקצועי, תוכלו לצלול יותר לעומק סביב נקודות השוני בין אדריכלות בצפון ובמרכז, ובהן גם אתגרים הנובעים מהטופוגרפיה ההררית של אזור הצפון, מזג האוויר הגשום יחסית שמצריכה התקנת בור חלחול למניעת הצפות, הקירבה לטבע וכדומה, אל מול הטופוגרפיה המישורית של אזור המרכז, מזג האוויר הלח והקירבה למקורות רעש וזיהום רבים. מצאו לכם אדריכל מקצועי ובחנו איתו את הדברים לעומק לפני שאתם מקבלים כל החלטה.

צפו במגוון פרויקטים באזור המרכז