עיצוב חללים מסחריים איננו משימה פשוטה. הדבר דורש עבודה מדויקת שמתחשבת בכל הפרטים. כדי לעצב בצורה נכונה יש צורך להיעזר במעצבים מתאימים שהינם מומחים בנושא זה, ויש אפילו התמחות בנושאים אלו באקדמיות לעיצוב. להלן כמה פרטים חשובים על חשיבות העיצוב ועל ביצועו בפועל.

חשיבות העיצוב בחללים מסחריים

מה זה בכלל אומר עיצוב מסחרי? מהו חלל מסחרי? חלל מסחרי הוא למעשה כל חלל שנמצא בקניון, במתחמים מסחריים ואפילו בתוך חנות עצמה. כל מקום ששייך למגזר העסקי הוא למעשה חלל מסחרי שמטרתו היא למשוך את הלקוחות ולספק להם את חוויית הקנייה הטובה ביותר. כשהחלל שבו אנו שוהים כלקוחות אינו משדר את ההרמוניה הנדרשת ולא נעים להיות בו, לא נרצה גם לקנות בו מוצרים או לקבל ממנו שירותים. החלל המסחרי צריך להיות מושלם מכל בחינה, גם מבחינת הפרקטיקה והצרכים וגם מבחינה עיצובית, וכמובן שעליו לעמוד במגבלות שונות כמו שטח או תקציב.

חלל מסחרי, אקדמיה ומה שביניהם

עיצוב חללים מסחריים נלמד באקדמיה לעיצוב. יש לא מעט אקדמיות כאלו בישראל והן נחלקות לרמות שונות. חללים מסחריים מעוצבים על ידי סטודנטים לעיצוב כחלק מהתרגול המעשי כבר במהלך התואר ובעבודות הסיום כגון: עבודות סמינריוניות. לאחר מכן, הסטודנטים הללו מוצאים עבודה במשרדי עיצוב שונים, ואחרי מספר שנים ביכולתם להחליט האם להתחיל בדרך עצמאית או להישאר לעבוד כשכירים. חשוב לזכור כי עיצוב חלל מסחרי אינו כמו עיצוב פנים לדירה או למשרד. עליו להיות שונה ומותאם לקהל היעד שמגיע לחלל המסחרי וצריך להתרשם ממנו. לכן יש חשיבות רבה לבחירת המעצבים שיעזרו לכם להגשמת המשימה.

הדמיה - עיצוב פנים למשרדי מלאנוקס

מדוע יש חשיבות ללמידת המקצוע?

עיצוב מסחרי הוא לא רק עניין של בחירת צבעים ורהיטים. סגנון העיצוב חייב להתאים לחלל במגוון רחב של פרמטרים, שאי עמידה בהם עלולה לגרום לבעיות קשות בהמשך ואפילו להפסד כספי. למשל, לכל עסק יש הגבלות תקציביות שאינו יכול לחרוג מהן. יש מעצבים שלא ישימו לב שהם בוחרים חומרים יקרים מאוד או שהם לא מתאימים את התקציב הכולל לכל חלקי העיצוב, ואז העסק נאלץ להתפשר לבסוף רק על חלקים מסוימים מהעיצוב שחשובים לו יותר. כמו כן, יש צורך להבין גם כיצד המיתוג משתלב בעיצוב, וכן כיצד מגשרים בין הציפיות והדרישות של הלקוח לבין ההבנה והעצות המקצועיות של המעצב.

תיאום ציפיות ותכנון עיצובי מדויק

עיצוב פנים מסחרי הוא עניין של תיאום ציפיות. לעתים הלקוח יהיה מאוד ברור וסגור לגבי העיצוב שהוא רוצה לקבל, והוא יפרט את כל האלמנטים שחשובים לו בחלל שעתיד להיות מעוצב. מצד שני, יש בעלי עסקים שאין להם מושג כלל בעיצוב, והם פשוט ינסו להעביר למעצב את האווירה שהם רוצים לייצר במקום. היצירתיות של המעצב היא התכונה החשובה ביותר בעיצובים מסוג זה, ואפילו הפרטים הקטנים ביותר הינם משמעותיים בעיצוב מסחרי, כמו למשל התאורה, האקססוריז וכן הלאה.