המונח "בנייה ירוקה" / "אדריכלות ירוקה" משמעו תפיסת בנייה שלא מזיקה לסביבה שלה. כשתפיסה זו באה לידי ביטוי החל מבסיסיי הבנייה הראשוניים – היסודות של המבנה, ועד לשלב האכלוס במבנה. הרעיון בגישה הוא החדרת תועלת מרבית הן לסביבה, הן לחברות ולקבלני הבנייה וכמובן לדיירים.

אפיון ועיצוב משרדים בתכנון ירוק

הדבר שהכי מאפיין את התהליך זה היותו "אקולוגי וירוק" כבר הרגע הראשון, מה שמסייע מאוד לדיירים שמגיעים בשלב הגימור להתאכלס בדירה, להמשיך להקפיד על סביבה נקייה. בתכנון של תהליך הבנייה, נלקח בחשבון שיקולי תנאי הסביבה הקיימים כגון: רוח, שמש ושימוש אפקטיבי במים שעתיד להביא חסכון כלכלי מאוד משמעותי מדי שנה. היום בעיצוב משרדים ותכנון משרדים, אדריכלים רבים, כבר בשלבי התכנון ייטו לתכנון ירוק ועיצוב אקולוגי שמתחשב בסביבה שלו ותורם לשמירה על כדור הארץ. במאמר זה נספק מידע אודות נושא זה.

יתרונותיה של אדריכלות ירוקה

יתרונותיה הבולטים של אדריכלות ירוקה ובנייה אקולוגית, היא בנייה שיש לה התחשבות והיא ידידותית לסביבה, זאת עלי ידי חוסר זיהומה לכל אורך תקופה הבנייה, היא תורמת בחסכון רב באנרגיה על ידי שימוש אך ורק בחומרים בלתי מתכלים, ומעל לכל, חוסכת בכסף. בעוד שבדרך כלל השיטות הרגילות מצריכות עלויות הרבה יותר גדולות, דווקא במקרה של בנייה קלה וירוקה, החיסכון באנרגיה וההקפדה על אי-זיהום הסביבה מורידים את העלויות של כל תהליך הבנייה משמעותית.

אדריכלות ירוקה

אדריכלות ירוקה בעיצוב פנים למשרדים

היום הדרכים ליצור בנייה שהיא ירוקה במבנה של משרד יתמקד במספר גורמים כגון: מערכת המים של המבנה, שתהייה מערכת שמיועדת למחזור מים אפורים ולקליטה של מי נגר ומזגנים. אדריכלים רבים היום יעשו שימוש בבניה ירוקה על יד שילוב של חלונות קיפ - חלונות שמאפשרים כניסה של אויר צח מבחוץ וגם התקנה של מערכת הזרמת אוויר צח מקורר.
גם לחלק החיצוני של המשרד, שהוא המעטפת, תכנון אדריכלי נכון יירתם במטרה לחסוך באנרגיה במים וכל חומר גלם אחר ויעדיף קירות מסך שמספקות זיגוג בידודי בציפוי "דאבל סילבר", בעזרת אלה יהיה ניתן לחסוך בעלויות מיזוג או בעלויות חימום ובתאורה שהיא טבעית שחודרת למשרד לאחר סינון של קרינה והפחתה של חום בכל חללי המשרד.

ייצור חשמל מאנרגיית השמש

עוד דרך שבנייה ירוקה עושה שימוש אקולוגי וחכם היא על ידי עיצוב פנים למשרד באמצעות שימוש של אנרגיית ייצור חשמל באמצעות השמש, גם נושא המחזור לוקח תפקיד מהותי במשרד, ובתוך המשרד יהיו אבזרי מחזור רבים של ניירת וכו'. יהיה גם שימוש בפחי אשפה עם חלוקה לכל סוג של פסולת וחדר אשפה לאחסון.

אדרכילות ירוקה ועיצוב משרדי סטארט אפ של וויז

רעיונות עיצוביים לעיצוב פנים במשרדים ירוקים

מלבד המבנה ומעטפת חושב להנחיל את כל עניין האקולוגי בדברים הקטנים בכל הלך הרוח של המשרד ולהפוך אותו לחלק מחיי השגרה וההרגלים שלנו. ניתן להציב בחלל ההמתנה במשרד, שטיח ירוק ממוחזר שמעניק גוון טבעי ולצדו להניח ריהוט ממוחזר וצבעוני. הצבעוניות משקפת גיוון כשם שהאנשים שעובדים בחברה הם בעלי אופי שונה ורעיונות שונים. הקירות בחללים של המשרד יכולים להיות מזכוכית מה שיכול להעניק מבט פנורמי ורחב. בעיצוב פנים משרדים בנוסח של אדריכלות ירוקה ניתן למשל לספק מקומות לאכלוס אופניים של העובדים, על מנת לעודד אותם להגיע לעבודה איתם.

בעיצוב משרדי היי טק אפשר לשלב צמחיה בחלל המשרד, מלבד המראה הנעים שמנוגד לכל העולם הטכנולוגי, לצמחייה במשרד יש יתרונות רבים שמסייעים ב: אוויר נקי, אקוסטיקה טובה, ידוע שצמחיה מורידה את הרעש ב-5 דציבל. תפוקה טובה יותר על נשים. טמפרטורה נמוכה יותר, מה שחוסך בחשמל ועוד.