עיצוב משרדים כמו כל עיצוב של חלל עבודה, מטרתו לשקף את האופי של החברה או של העובדים בה. יש לא מעט דברים שמבדילים בין עיצוב משרדים הייטק לבין משרדים אחרים כמו עיצוב משרדי עורכי דין או עיצוב משרדי רואי חשבון, אם כן במה זה שונה?
ידוע כי בחברות הייטק רבות זורם דם צעיר ונמרץ, לכן גם הרגלי העבודה הם חדשניים, ההתנהלות היא מאוד דינמית וישנה הרבה חשיבה מעבר לקופסא. החשיבה מהסוג הזה נדרשת גם ביום יום והיא זו שמשרתת את המעצב ליצור חלל שתואם את האווירה ואת הלך הרוח בחברה. להלן כמה אלמנטים שקיימים בעיצוב משרדי היי טק בניגוד למשרדים סטנדרטיים.

עיצוב משרדי סטארט אפ או הייטק

בשני המקומות הללו יש הרבה דינמיות ומגוון של עובדים צעיר. הדפסים גרפיים יכולים להיות ברי תעוזה ולצקת תוכן מקורי מאוד בחלל. את ההדפסים נוכל להציב על הקירות של החלל ולשלב אותו עם טקסטיל כגון וילונות, שטיחים וכריות בחדרי ההמתנה של המשרד. מומלץ לתלות תמונות עם מסגרת במקומות אסטרטגיים ולהדגיש אותן עם ספוט. גם הדפסה על קרמיקה יכולה להיות מעניינת ויצירתית, במטבחון או בחדר השירותים. משטחי בטון הם מאוד קלאסיים למשרדים עם רוח צעירה וכל האלמנטים הגרפים מאפשרים יצירה של שפה פעילה ומודרנית.

צפו בדוגמאות של עיצובים למשרדי היי טק

עיצוב משרד בסגנון הייטק לצק פוינט

פינות ישיבה בחללי חוץ של המשרד

בהרבה חברות ההייטק העובדים נשארים לרוב עד שעות מאוחרות ולכן חשוב להכניס מעט טאצ' ביתי שלא ירגישו בהיעדרו. בתכנון משרדים יש דגש על שיפוץ משרדים open space מה שמעניק ראייה מרחבית. כמו כן, חשוב ליצור חללי חוץ שמאפשרים אוויר ויציאה לחוץ וגם העיצוב שלהם יאפיין את הטבע והאופק. למשל חדר שמעוצב בצבעי טורקיז בהיר וחום יספק תחושה של ים וחול. ניתן להוסיף מחצלות ופינה של ערסל בצד, גם חדרים שמרוצפים במשטח של דשא עם תקרה של עננים, כל אלה יכולים לתרום לישיבה ממושכת במשרד ויעילות הרבה יותר גבוהה.

דור של הסחות דעת

בגלל שרוב חברות ההייטק מאכלסים צעירים הם לא דורשים את החללים הסטריליים שיסייעו להם להתרכז כמו שנהוג אולי לחשוב. אלה הם דור שאוהב הסחות דעת ומופרה מהן. הן מרעננות לו את המחשבה ומייצרות אין ספור של רעיונות. כך גם יהיה קשר לכל החומרים המקוריים שיהיו מוטמעים בחלל של המשרד. אין צורך בחומרים ופריטים שאין להם באמת תועלת ותפקידם דקורטיביות, החומרים שיתבקשו לשים בחבורת היי טק יהיו כאלה שיש להם שימוש רב, יעניקו יצירתיות, יהיו ממחוזרים ובעיקר שיעניקו לכל עובד את התחושה שהם בכלל עובדים מחלל בית הקפה השכונתי או מהמרפסת על הגג. כל תחושה של חופש וחוסר כבילות תועיל במקרה הזה, וכך גם בעיצוב החלל