כשמעוניינים לעצב משרד מוכרחים לקחת בחשבון כבר בשלב הראשוני, שהוא שלב התכנון, הרבה מאוד פרמטרים. כל עיצוב משרד וחלל עבודה משפיע ישירות על התדמית של העסק ועל מיתוג העסק. אנו נוהגים לשהות במשרד שעות רבות במשך היום, וזו הסיבה שפרשנות עיצוב החלל במשרדים הפכה לרעננה ואוורירית יותר, עם אלמנטים שמזכירים לנו בית.

עוד קודם לפני שמתחילים בפעולות העיצוב, חשוב להבין מה מייחד את העסק ואיך מתאפיינת ההתנהלות בתוכו. האם נרצה לשלב אלמנטים שהם ייצוגיים לחברה, כמו גוונים של הלוגו שלה או שנעדיף חלל שיוצר אווירה אסקפיסטית ופחות מחייבת, כדי לגרום לעובד להרגיש נוח כמו בבית ושהמשרד יענה לכל צרכיו במהלך כל שעות העבודה שלו.

עיצוב פנים משרדים באמצעות מעצב

כשאתם מתכננים עיצוב פנים למשרדים שלכם חשוב שתיקחו אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים שכבר עיצבו בעבר משרדים בסגנון שלכם. מעצבי פנים הם האנשים המהימנים ביותר לעבודה מסוג זה, יש להם את הידע, ההכשרה ואת כל הניסיון להפוך את המשרד שלכם למעוצב בצורה מדויקת ופרקטית שיספק אווירה יעילה וחיונית שמאוד מהותיים בסביבת עבודה, ושתיהנו להיכנס אליו מדי בוקר ולהעביר בו שעות ארוכות.

כניסה ראשית מעוצבת במשרדי יוניליבר

תכנון משרדים

רצוי יהיה לבחור חלל שהוא חיוני וכזה שמכיל את כל המאפיינים הכי חשובים שנדרשים במשרד כגון: תאורה טבעית, תקרה שהיא יחסית גבוהה, נוף ואופק שמשתקף לו ממול, מה שידוע כמשפיע על הביצועים של העובד, ולתוך כל אלה ליצור את אופי החברה.
גוונים כגון: כחול, ירוק וצהוב אלו גוונים של טבע שיכולים להעניק הרבה חיוניות ונמרצות. לכן יהיה מאוד מומלץ לעשות בהם שימוש כמו לדוג' בחדר הישיבות ששם אנו מגוללים רעיונות ומייעדים מטרות. עוד מומלץ לאפיין את החלל באלמנטים עיצוביים עזים ומקוריים שמניבים תעוזה, רצוי לא ישירות מול עיני העובד, אבל בהחלט באזור הסביבה שלו.

יצירה של סביבת עבודה יעילה ופרודוקטיבית

יצירת סביבה נעימה ופרודוקטיבית היא לא משימה פשוטה, בייחוד לאור העובדה שתכנון נכון של משרד ועיצוב מתאים של סביבת העבודה, תורמים רבות להצלחת העסק. לכן חשוב שיהיה מקצועי ויגרום לסביבת העבודה להיות אפקטיבית, שימנע תסכולים ויגביר את המוטיבציה בקרב העובדים לעמוד במשימות. עוד כדאי שיהיה מרענן וישתלב בצורה הומוגנית עם צרכי החברה והעובדים.

עיצוב פנים משרדים לגנרל מוטורס

מה גודל התקציב שצריך להשקיע?

תקציב לעיצוב משרד הוא דבר משתנה. חשוב לדעת איפה שמים את הדגש בעיצוב של החלל הקיים או בעיצוב יסודי. עיצוב פנים למשרד הוא לא הוצאה זולה אך היא מאוד משתלמת בטווח הארוך כיוון שהמשרד הוא כרטיס הביקור ללקוחות שמגיעים ומתרשמים מהרצינות ומהאלגנטיות של המשרד, והעובדים היקרים שמעבירים שעות מרובות במשרד, לכן חשוב שיהיה להם נוח ונעים, לעיתים הרבה יותר מהבית, על מנת למשוך אותם לרצות לשהות ולהמשיך לעבוד עבודה פרודוקטיבית ומועילה וכו'.

בחירת סוג העיצוב

בחירה של סוג העיצוב יהיה תלוי מאוד בסוג העסק ובפרשנות שכל עסק ירצה לספק ללקוחות שלו. מדובר קצת במשחק פסיכולוגי. ככל שנספק מראה שמדגיש התנהלות, מטרות ויעדים כך גם נשאף ונגיע למטרה מהר יותר. משרד עורכי דין יחפשו את עיצוב משרדים יוקרתי והרציני שיבוא לידי ביטוי בריהוט שמרני, בחלל נקי ומוקפד. עיצוב משרדי היי טק ירצה להשאיר את הרושם הצעיר, ולכן נבחר עיצוב משרד מודרני והרענן והוא יעוצב בהרבה צבעוניות בריהוט קליל ומודולרי. בעיצוב משרדי סטארט אפ נרצה להעניק את התחושה המרחבית ורבת האפשרויות לכן עיצוב משרדים open space יהיה מתאים לחלל. משרד של קליניקות של פסיכולוגים יוכל לשחק בין עיצוב וינטג' לבין עיצוב שמרני ונקי וכן הלאה.