המגרש הינו מגרש אי-רגולארי ביותר, בשטח 1235 מ"ר.
בנוסף לצורתו הלא שגרתית של המגרש, גם המבטים והנופים הנשקפים ממנו, מכוונים לכיוונים שונים, חלקם מגבילים וחלקם נפרשים אל מעבר לדיונות החול, האקוודוקט הרומאי והים התיכון. עצמתם המשולבת של שני המרכיבים הלא-רגולריים הללו, תורגמה לסדרה של אלמנטים חפשיים ביחסים ביניהם, המאוחדים על ידי שני קירות רדיאליים. כך עין המשתמש והמתבונן מובלת אל הרצפים הלא אחידים, אל המרווחים שביניהם, אל הסדר הכללי ואל אי-הסדר לכאורה הקיים בתוך המערך.

התכנון המודרני

שפתו התכנונית של הבית הינה מודרנית, מדוייקת ומתוחכמת. יחד עם זאת, הושגה כאן תחושת חמימות, נעימות ונינוחות. הבית נחווה במיטבו תוך כדי תנועה, המגלה זוויות רבות ומפתיעות. אנו קוראים לבית "בית השרימפ", על שום צורת המעטפת המארגנת (מעין גב, עמוד שידרה) יחסית לבטן-הרכה של החללים המאוגדים מאחוריה. הבית מתפתח מהכניסה הצרה למגרש, המחולקת בין גישת הולכי רגל לגישת כלי רכב, זו לצד זו. כבר מהגישה למגרש, המתבונן נחשף לסדרת אלמנטים-שכבתיים ארביטראריים לכאורה, המובילים אותו צעד אחר צעד לשביל הגישה ראשי, משחקים עמו, מאפשרים לו הצצות לאזורים שמעבר לשביל ומעבר לקירות החפשיים הגבוהים התוחמים אותו, ויוצרים תחושה של סמטא מסתורית ורבת עוצמה.

בית יוקרה בקיסריה

מארג הבית

הגבול הימני

הקיר הרדיאלי היוצר את הגבול הימני של מארג-הבית, הינו האלמנט המאחד שבו פתחים שונים לנוף המיידי ולחללים שמעבר. הוא מוצב כנגד קירות ישרים וחלקי קירות העומדים בזויות שונות כלפיו. בקצה השביל שלאורך הקיר הזה, מצויה דלת הכניסה הראשית, נסתרת מעין עוברים ושבים ברחוב, פרטית, וכמו נחבית. היא נפתחת לחלל כניסה כפול, שמעברו חדר העבודה של בעל הבית, חדר הצופה על כל מערך הכניסה. בצמוד לו, מצוי המפתח המחבר לחלל המחייה העיקרי של בית הארחה זה, הכולל את חדר המגורים, מטבח בסטנדרט גבוה, אזור אכילה, וקשר עז ומיידי לבריכות שבחוץ וליחידת ברבקיו המהווה המשך ויזואלי ופיזי למטבח הלינארי. כל אלו, תחומים בקירות זכוכית גדולים, המחזקים את היות הפנים-חוץ אלמנט חללי אחד, המסתיים בנוף שמורת הטבע הצמודה לבית.

הגבול הדרומי

המחצית השניה, הדרומית, של קומת הקרקע הזו, מכילה את יחידות הארוח, אשר לכל אחת מהן יציאה פרטית משלה לשטח חוץ מרוצף, המחובר לבריכה הארוכה ולג'אקוזי המצוי בהמשכה ולאחר בריכת הפעוטות. מהלך מדרגות ישר והמשכי, מוביל לקומה העליונה, שם ממוקמות יחידות המשפחה-המארחת. מערך החדרים מחובר לאורכו של גשר המשנה את כיוונו, וחלק ממנו עובר בחלל הכפול של חדר המגורים. בקצהו הצפוני של הגשר, מצוייה יחידת ההורים והמרפסת הפתוחה שלה, הצופה לנוף הצפון-מערבי של רצועת החוף והים.

המרתף נגיש גם מתוך הבית וגם מנתיב המכוניות. הוא גם מחובר אל גן עצי הפרי במדרגות חיצוניות, המאפשרות תנועה המשכית מעגלית בכל חצר הבית, עם מקומות-מחבוא לילדים, והכל בתוך סביבה מבוקרת ומוגנת.
במרתף ממוקמים חדר הקולנוע המרווח, המהווה גם מקום מפגש לא-פורמאלי לכל שוכני הבית ואורחיו, לצד חלל משחקים, וחדר כושר גדול ומאובזר.

לצפייה בתמונות ובמפרט הטכני לחצו כאן