עיצוב משרד נעשה היום בצורה שונה לחלוטין מזו שנעשה בעבר. למעשה, בעבר עניין העיצוב כמעט שלא היה קיים. משרד אובזר בריהוט ובציוד הנדרשים כשהחשיבה היא פונקציונלית בלבד. היום הדברים שונים לחלוטין. לא עוד ארונות משרד מתכתיים ואפרוריים. כל התחום של עיצוב משרדים התפתח מאוד מתוך הבנה שלעיצוב יש השפעה רבה על האווירה במשרד, תחושת העובד, מוטיבציה ובסופו של דבר גם על התפוקה והרווחים. חברות כמו גוגל או מיקרוסופט הובילו מהפכה בתחום ובעקבותיהן הלכו חברות רבות. הנה כמה טיפים לעיצוב משרד:

מקומות אחסון

חלל פתוח ומסודר מקל על העובד ומאפשר לו לעבוד נכון יותר ולעשות פחות טעויות. מעבר לכך הוא נותן תחושה של שקט ורוגע. דאגו למקומות אחסון מספקים, בין אם מקומות אחסון כלליים המשרתים את כל עובדי המשרד (למשל כאלה המיועדים לציוד משרדי) ובין אם מקום אחסון מספיק לכל עובד בשולחנו האישי כך שיוכל לאחסן ציוד אישי או ניירות שאיתם הוא עובד.

חלל פתוח

בהקשר לסעיף הקודם, לא רק מקומות אחסון יוצרים חלל פתוח. גם אופן סידור המשרד משפיע מאוד על החלל הפתוח שישנו. חלל פתוח מאפשר תנועה וזרימה טובות יותר במשרד, מאפשר לעובדים רבים יותר להיות בתנועה מבלי להיתקל זה בזה. הדבר נכון גם לגבי עיצוב משרד קטן וגם לגבי עיצוב משרד גדול, כל אחד כמובן בפרופורציות אחרות. הציבו את שולחנות העבודה כך שיהיה די רווח בין שולחן לשולחן.

עיצוב משרדים

צבע וחמימות

במשרדים רבים נעשה היום ניסיון ליצור תחושה של בית. עיצוב משרד הייטק נעשה מתוך מחשבה על העובדים והרצון ליצור תנאים שיגרמו להם להשקיע בעבודה שעות רבות יותר באופן טבעי ומתוך רצון אמיתי שלהם. תחושת הביתיות ניכרת בצבעוניות נעימה לעין, כשניתן ליצור באמצעות הצבעוניות קשר ללוגו החברה. חמימות נצרת גם באמצעות שימוש בחומרים כמו עץ, שימוש גם בשטיחים יפים, תמונות ועוד.

משרד ירוק

היום גם למשרד האורבני ביותר ניתן להכניס ירוק. ישנם אדריכלים המתמחים בעיצוב משרדים הכולל גם צמחיה. שיטות שונות כמו קירות צמחיה יכולים להכניס למשרד הרבה מאוד ירוק. כך גם מזרקות מים קטנות או מפל בלובי. עם זאת, אפשר ללכת על הטריוויאלי ולפזר עציצים ברחבי המשרד- זה עושה עבודה לא פחות טובה.

"קיר כוח"-קיר להעברת מסרים

מומלץ להקדיש את אחד מקירות המשרד להעברת המסר שלכם, בין אם לעובדים ובין אם ללקוחות המגיעים למשרד. המסר יכול לעבור באמצעות תמונה שמייצגת את גישת המקום, תאורה מעניינת, צביעת הקיר בצבעי הלוגו או משפט המהווה מוטו עבורכם.

לסיכום, עיצוב משרדים הפך להיות תחום מבוקש לא פחות מעיצוב בתים פרטיים. טיפ נוסף וחשוב הקשור לעיצוב העסק אך גם כל חלל אחר הוא בחירת האדריכל הנכון. השקיעו בבחירת אדריכל בעל ניסיון בכלל ובעיצוב משרדים בפרט. אנו במשרד אדריכלים דונסקי מנוסים בתחום ונעצב לכם את המשרד כפי שאתם חולמים עליו.