אחרי שנים של חוסר הסכמה, הצלחתם לאחד את כל הדיירים סביב פרויקט שיפוץ בניין משותף עבור הבניין שלכם? זה הזמן לגייס את אנשי המקצוע המתאימים, שלא רק ינהלו עבורכם את הפרויקט וידאגו שהוא מבוצע על פי הכללים, הסטנדרטים והעקרונות של עולם הבנייה, אלא גם יוכלו להוזיל מאוד את העלויות הכוללות של הפרויקט ולהבטיח שבמסגרת השיפוץ תקבלו את הטוב ביותר שיכול כספכם להשיג.

שיפוץ בניין משותף זה לא רק קבלן שיפוץ

בצורה פשוטה, אתם רוצים לשפץ את הבניין שלכם, ולכן מן הסתם, הדבר הראשון שעליכם למצוא הוא קבלן שיפוצים. בפועל, קבלן שיפוצים הוא לחלוטין לא איש המקצוע שצריך להיות מעורב בפרויקט שלכם, ועוד הרבה לפני אתם צריכים למצוא תחילה אדריכל שיבנה עבורכם את תכנית הבנייה והשיפוץ. אבל עוד לפני האדריכל, חשוב שתמצאו איש מקצוע שינהל עבורכם את הפרויקט כולו, שידע לגייס את אנשי המקצוע, לתאם ביניהם ולוודא שהכל מתנהל כפי שצריך, ושידע גם להוזיל לכם עלויות כפי שאתם עצמכם, בהיעדר היכרות עם ענף הבנייה, לא יכולים לעשות.

למה צריך גורם מנהל?

לו הייתם יכולים, הייתם משפצים מן הסתם את הבניין שלכם בעצמכם, אלא שאין לכם שמץ של מושג בעולם השיפוצים ואתם לבטח לא יודעים איך מבצעים שיפוץ בניין משותף. לשם כך, אתם שוכרים קבלן  עבור שיפוץ בניין משותף המתמחה בשיפוץ בניינים כדי שיבצע את העבודה בפועל, אדריכל כדי שיבנה את התכניות, מפקח בניה כדי שיפקח על התהליך כולו, ואתם צריכים גם גורם מנהל שינהל את כל העבודה בפרויקט. פרויקט שיפוץ בניין משותף הוא לא עניין של מה בכך, לבטח לא כאשר מעורבים בו דיירים רבים בעלי אינטרסים שונים, ולכן אתם חייבים גורם שיהיה אחראי על הכל, שיהיה לו מבט על כל המתרחש בפרויקט, ושיבטיח שהכל מתנהל על פי לוחות הזמנים, על פי ההיתרים ועל פי תכניות הבנייה.

אבל צריך גם קבלן

אחרי שאמרנו את זה, קבלן שיפוצים הוא מרכיב מפתח בהצלחת הפרויקט, וגם לבחירתו אתם רוצים להקדיש את הזמן והמאמץ הנדרשים, ולא לסמוך רק על עמדתו של מנהל הפרויקט, שאולי יבחר להביא את חברו הטוב. שימו לב לרקורד, לביצועים הקודמים שלו, ואל תפחדו לשוחח עם דיירים של בניינים שאותם הוא כבר שיפץ בעבר. שיפוץ בניין משותף הוא לא עניין של מה בכך, ולשם ביצועו נדרשים שורה של אנשי מקצוע, אותם יהיה עליכם לבחון, לבחור ולגייס, חלקם בעצמכם, וחלקם בסיוע מנהל הפרויקט.