קניתם בית חדש? מעצבים מחדש את הדירה? ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על עיצוב פנים מודרני ומה המאפיינים שלו, על מנת שתבטיחו שיהיה לכם בית מעוצב ברמה הגבוהה ביותר.

איזון ופרופורציות

כאשר מדובר בתחום תכנון ועיצוב בתי יוקרה, האדריכלות המודרנית תהיה זו שתבלוט על פי רוב. עיצוב דירות בצורה מודרנית יתאפיין קודם כל באיזון ופרופורציות של העיצוב. מדובר בעיצוב בצורות גאומטריות בצורה מתוחכמת, אך לצד זאת ישמור על פשטות. האסתטיקה של המקום תהיה בצורה מדויקת וכלל העיצוב ישרה אווירה של איזון. גם כאשר חלק בעיצוב או רהיט יבלוט לעין, הוא ישתלב בצורה מושלמת ומאוזנת בתוך העיצוב הכללי, ולא ישבור אותו באופן שמרגיש בולט מידי ולא פרופורציונלי.

מראה נקי

האיזון המאפיין אדריכלות יוקרה יוצר מראה נקי בכל הקשור בתחום עיצוב דירות. הרעיון הוא ליצור מראה בעל זרימה נעימה המשרה אווירה רגועה, באופן כזה שמציג את החלל בצורה נקיה. העיצוב נעשה בצורה מדויקת כך שמבליט את כלל שטח חלל הדירה ובכך גורם לה להיראות בעלת ממדים רחבים. המראה הנקי ניכר בבחירת כלל הפריטים בחלל הדירה, מהריהוט, הריצוף, התאורה ועד הצבעים הנבחרים. כך למשל אם תרצו לעצב את הדירה שלכם בצורה מודרנית, תוכלו לבחור בריצוף גרניט פורצלן מבריק, שיעניק את המראה הנקי המאפיין דירות בסגנון זה.

תאורה

מאפיין נוסף במודרניות של עיצוב פנים בית פרטי הוא תאורה, והרבה. בתים המעוצבים בסגנון מודרני חדשני יהיו כאלה אשר התאורה בהם תהיה רחבה ומגוונת. ראשית, העיצוב יאפשר חדירה של כמה שיותר אור שמש מכיוונים שונים, כך שהבית יישאר מואר למשך כל שעות היום. לרוב חלונות הבית יהיו חלונות זוגיים רחבים הממוסגרים באלומיניום מתכתי. לאחר שירד הערב, ניתן יהיה להאיר את הבית המודרני בצורות שונות ועל ידי נורות המאירות בעצמות וכיוונים שונים. התאורה תכלול לרוב מנורות קטנות פזורות בחלל הבית, זרקורים, עמעמים, גופי תאורה ברצפה, בקיר, בשולחן, בעמודים ועוד. התאורה הרבה והמגוונת היא חלק מהעיצוב המאוזן המדובר, והיא תבליט את המראה הנקי והפתוח של הבית.

פרקטיות

על מנת לשמור על המראה הנקי והמאוזן חשוב לדאוג גם לפרקטיות. בנושא של עיצוב בתי יוקרה, כל פריט נבחר בקפידה כאשר לכל רהיט יש מטרה וייעוד. שום פריט בדירה אינו סתמי, היות הסתמי תופס מקום ופוגע באיזון של הדברים. כמו כן, ייעשה שימוש בפתרונות ריהוט חכמים כמו למשל ארונות אחסון חכמים, אשר יאפשרו מיצוי מלא של החלל מבלי לתפוס מקום רב וימנע מראה של אי סדר. הפתרונות החכמים, לא רק שמבחינת מראה הם נקיים, הם גם שימושיים מאוד. בסוף, מטרת הריהוט שתבחרו היא לשרת את הצרכים שלכם והדבר ניכר בעיצוב מודרני.