תכנון אדריכלי אורבני והתחדשות עירונית - דונסקי אדריכלים
073-7780837 דונסקי משרד אדריכלים ומעצבי פנים
חזרה לכל הפרוייקטים

תכנון אדריכלי עירוני מחודש

שנת ה-70 להיווסדה של מדינת ישראל מתאפיינת בין היתר בהליכי התחדשות עירונית המיושמים בכל אחת מהערים הגדולות בשטח המדינה. תחום זה נועד בין היתר לצרכי תכנון אדריכלי עירוני מחודש המותאם להיקפי בנייה רוויה המאפיינת את הערים הגדולות במדינה, וזאת לצד תכנון אורבני המיועד למטרות התאמה פונקציונאלית בין המרחב האורבני של הערים הגדולות לבין צרכי הציבור.

תחום ההתחדשות העירונית מיושם בין היתר באמצעות תכנון ערים מחדש בהתאם לשינוי ייעודי קרקע על ידי הוועדה לתכנון ולבנייה הפועלת מטעם כל רשות מקומית ברחבי הארץ ובאמצעות יוזמות נדל"ן פרטיות במסגרת פרויקטים תמ"א 38 שהיא למעשה תכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה ותמ"א 39 שהיא למעשה תכנית מתאר ארצית המיועדת לצרכי הריסת מבנים קיימים למטרות הקמתם של מגדלי מגורים, תעשייה או מסחר, כאשר כל אחד מהפרויקטים הנ"ל חייב לעמוד בהיתרי הבניה המוענקים לו מטעם הוועדה לתכנון ולבניה האחראית על תחום השיפוט העירוני בו ממוקם המבנה.

התחדשות אורבנית בכל שטח מדינת ישראל

הליכי ההתחדשות העירונית התקיימו עד לשנים האחרונות בעיקר בערים הגדולות כגון: תל אביב, חיפה וירושלים, אך הבנייה הרוויה המאפיינת את כל ערי ישראל הובילה לכך שבכל עיר ויישוב בשטח מדינת ישראל מושם דגש מורחב על עקרונות ההתחדשות העירונית במסגרת תכנון אדריכלי מוקפד גם של שכונות מגורים חדשות וזאת למטרות התאמתן לצרכי עיצוב אורבני של עיר או יישוב המחדש את פניו.

תכנון אדריכלי לפרויקטים שונים בתחום ההתחדשות העירונית, מיושם כיום על ידי משרדי אדריכלים שונים המתמחים בתחום תכנון ערים ותכנון אורבני, כאשר חלק מהשירותים המוצעים לכם על ידי אותם משרדים כוללים בתוכם גם הליכי תכנון שטחים פתוחים ויצירת הקשר האורבני בין המבנה המתוכנן ו/או הקיים לבין המרחב האורבני הפתוח וצרכי השימוש בו.

צור איתנו קשר

צור איתנו קשר

DUNSKY ARCHITECTS




    דונסקי אדריכלים ומעצבי פנים