הסגנון האדריכלי מושפע ממגוון אדיר של גורמים, סגנון אדריכלי הוא במידה רבה סמן היכר לקהילה מסוימת, לתרבות עממית מסורתית. ניתן לשים לב לכך כאשר התמונה הראשונה שעולה כשחושבים על הולנד היא תחנות רוח, יוון מעלה תמונה של עמודים קלאסיים, איטליה של כפרי אבן עם סמטאות צרות וכיוצא באלה. הסגנון האדריכלי מושפע ממגוון עצום של גורמים, אשר משפיעים המון גם על המצב בישראל. סגנון העיצוב האדריכלי בישראל הוא מגוון, ונתון להשפעה של גורמים רבים. הבתים הכפריים בישראל, הקוטג'ים, על גג הרעפים האדום שלהם מושפעים עמוקות מהאדריכלות הכפרית האירופאית. הסגנון האדריכלי בערים מורכב מבנייני שיכונים בהשפעה קומוניסטית בולטת, והבתים הלבנים של תל אביב, או הבאוהאוס מסגנון הקוביזם.

אדריכלות מודרנית לבית GA

 

מה מייחד את האדריכלות המודרנית?

הייחוד של האדריכלות המודרנית הוא מעט קשה להגדרה. בשונה מתקופות אחרות בהיסטוריה, האמנות והעיצוב המודרניים שמים דגש על חופש אומנותי, ועל גיוון ושינוי. עם זאת, ניתן עדיין להצביע על מספר דברים שמייחדים אדריכלות מודרנית לעומת תקופות אחרות בהיסטוריה. מאפיינים אלו כוללים בין השאר:

עיצוב חללים מסחריים

לפני כמה עשרות שנים, היה נראה שהכיוון של אזורי המסחר הולך לניסיון לאגד כמה שיותר חנויות ועסקים תחת שטח אחד, בקניונים רחבי ידיים. אדריכלות מודרנית שינתה שיטה זו, ולמרות שהקניונים עדיין קיימים, אדריכלות מודרנית מנסה לשלב את החללים המסחריים בתוך אזורי המגורים, במטרה לייצר סינרגיה. המחשבה מאחורי התהליך היא שעל ידי ייצור של רחוב המכיל שטחי מסחר ומגורים, ניתן לשפר משמעותית את חיי התושבים. מרחק ההגעה לעבודה מתקצר משמעותית, ועובדי האזורים המסחריים יכולים בתורם לתרום לכלכלה המקומית בקנייה בעסקים מקומיים, ואכילה במסעדות שיקומו עבורם.

שילוב חומרי בניין שונים

בעבר, הייתה הפרדה בין סגנון עיצוב כפרי, העושה שימוש באבן, עץ וחומרי בנייה במראה טבעי, לסגנון העירוני העושה שימוש בבטון, פלדה וזכוכית. היום, הסגנון המודרני מאפשר חופש אומנותי רב בהרבה לאדריכל, ויכולת לעשות שימוש בשלל חומרי בניין תוך שילוב שלהם. זה בא לידי ביטוי גם בהתיישבות הכפרית וגם בערים. נפוץ מאוד לראות בכפרים בארץ בתים המורכבים משילוב של אבן, בטון ומתכת. בערים לעומת זאת, החלו אדריכלים ומהנדסים כבר לתכנן גורדי שחקים שלמים העשויים אך ורק מעץ.

אדריכלות מודרנית לבית M, קיסריה

 

בחרו במשרד אדריכלים מנוסה למען תוצאה איכותית

כאשר מעוניינים לתכנן בניין חדש, בין אם מדובר על אזור מסחרי או על בניין מגורים, חשוב לעבוד רק עם אדריכל איכותי. קשה מאוד לאדם מן השורה לדעת באיזה אדריכל כדאי לו לבחור, מאחר ועולם המושגים בתחום והיכולת לעקוב אחרי עבודות קודמות של בעל המקצוע זרים לו לחלוטין. לכן, כדאי מאוד לבחור במשרד אדריכלים מנוסה. הניסיון של משרד האדריכלים, מבטיח לכם שהעבודה תתבצע בצורה היעילה ביותר, ושאפילו האתגרים הגדולים ביותר יפתרו באופן מהיר.