כל עסק, קטן או גדול, שואף לשדר את המהות שלו אל העולם במטרה לדייק את המטרות והצרכים אותם הוא ממלא. גם משרד קטן יחסית, מחזיק באמצעים הנחוצים לכל עסק. למשל, העובדים בו נושאים כרטיסי ביקור על-מנת לחלק ללקוחות פוטנציאליים או לקוחות הנמצאים במקום וצריכים לקחת איתם תזכורת לגבי הכתובת ופרטי ההתקשרות. אך ישנו כרטיס ביקור גדול ומשמעותי יותר מכולם והוא האופן בו המשרד מעוצב.

עיצוב פנים למשרדים הוא תהליך הכרחי בכל עסק, משום שהוא משרה אווירה המייחדת את העסק ומבדלת אותו. העיצוב נועד הן לעובדים השוהים במרחב העבודה שלהם שעות רבות כל יום וזקוקים למקום נעים ונוח לעבוד בו והן ללקוחות המגיעים מבחוץ ויש עניין להרשים אותם כראוי ולהבהיר להם שמדובר בעסק המכבד את עצמו ואת לקוחותיו. נכון, שמשרדים גדולים לא מחזיקים בתקציב ענק לשיפוץ, עיצוב וחידוש המקום. יחד עם זאת, עיצוב משרד קטן לא צריך להיות תמיד עניין גדול. בעזרת כמה שינויים הנושא של עיצוב פנים למשרדים יכול להועיל רבות לעסק ולארגן אותו מחדש בצורה שתהיה נעימה לכל מי שנכנס אליו.

עיצוב משרדים קטנים

רעיונות לעיצוב משרד קטן בתקציב קטן

ראשית, ניגע בנושא הבוער ביותר בכל מקום עבודה משרדי – פתרונות אחסון. במשרדים גדולים, יש יותר מרחב ותקציב להשמת פתרונות אחסון ובדרך כלל לא נתקלים באתגר מיוחד או מרגישים שהנושא הזה מגיע על חשבון משהו אחר. עיצוב משרד קטן, מצריך חשיבה "מחוץ לקופסה" ומתן פתרונות יצירתיים לנושא האחסון. מכיוון שאנו רוצים שהמשרד ישדר סדר ויוקרה ולא חלילה אווירה של מחסן, ניתן לדאוג לפתרונות אחסון לא יקרים, כגון ארוניות, מגירות קרטון וכדומה, שיהיה ניתן לאחסן בהם חפצים וציוד בצורה אסתטית ולא גלויה אל העין.

שנית, עיצוב פנים למשרדים כולל בתוכו גם את הפן האסתטי נטו. בתהליך עיצוב משרדים קטנים יש לתת דגש מיוחד ליצירת האווירה הביתית והנעימה. לכן במקום להתרכז באמצעים דקורטיביים גדולים ויקרים לדוגמה: מנורה גדולה על סטנד או עציץ גדול בכניסה, מומלץ להתרכז בפריטים הקטנים שעושים את ההבדל הגדול ולפזר אותם ברחבי המשרד. אלו יכולים להיות עציצים קטנים, פריטי אומנות מיוחדים, פסלונים לא יקרים ואפילו פרחים מלאכותיים – כל אלו משדרים אווירה הרמונית ומוקפדת מבלי לנגוס בתקציב.

עיצוב משרדים קטנים: הטעות הנפוצה

הטעות הנפוצה ביותר שעושים בעיצוב פנים למשרדים קטנים, היא שלא טורחים לעצב אותם כלל וחבל. גם מקום עבודה קטן יחסית צריך להקדיש זמן לחיפוש רעיונות לעיצוב משרד קטן ולא להזניח את המקום רק בגלל שהוא לא גדול. זכרו, שאת המראה המרשים לאו דווקא משיגים באמצעות גודל החלל אלא באמצעות מה שמניחים בו, המיקום והאופן. לכן עיצוב משרד קטן זהה בחשיבותו לעיצוב משרד הרבה יותר גדול.